vanguard

Hem / Nyhedsbreve

Nyhedsbreve

Vanguard Metoden på 11 minutter


webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen>

Vanguard Metoden - Ude fra og ind tænkning i praksis from Jonas Astrup on Vimeo.


Læs mere om ‘Vanguard Metoden på 11 minutter’

“Jeg kunne jo sige hvad som helst”

Jeg betalte moms forleden dag. Til min overraskelse betalte Skat pengene tilbage på kontoen tre dage senere. Jeg regnede med, at jeg nok fik et brev fra dem et par dage senere med en forklaring. Det skete ikke. Jeg tog derfor telefonen og ringede til dem for at få at vide, hvorfor de ikke ville have mine […]

Læs mere om ‘“Jeg kunne jo sige hvad som helst”’

Fokuser på formål istedet for resultater

Hvorfor ender de gode intentioner fra politikere og ledere ofte med ikke at blive realiseret? Vi bliver dagligt mødt med intentioner som: Vi vil have flere til at tage en uddannelse. Vi vil have lavere kriminalitet. Vi vil have flere til at være selvforsørgende. Vi vil have flere beboere i et område, der føler sig trygge. Vi […]

Læs mere om ‘Fokuser på formål istedet for resultater’

Nyt fra Vanguard

Kære Nyhedsbrevslæser, Så blev det tid til lidt nyt fra os. Det er lidt tid siden, men til gengæld er der sket en masse spændende ting siden sidst. Med denne måneds nyhedsbrev sender vi en casebeskrivelse fra Odense Kommune, som på egen hånd har eksperimenteret med Vanguard Metoden og har opnået nogle rigtigt gode resultater […]

Læs mere om ‘Nyt fra Vanguard’

Når ledere styrer efter aktivitet

I Politiken d. 12. marts kunne man læse den glædelige nyhed, at vi som skatteborgere nu får 15% mere aktivitet ud af landets hospitaler for hver skattekrone vi betaler, sammenlignet med 2006. Det store fokus på aktivitetsforbedringer har dog konsekvenser for kvaliteten af hospitalopholdet. Projektchef på Det Nationale Institut for Kommunernes og Regioners Analyse og […]

Læs mere om ‘Når ledere styrer efter aktivitet’

Hjemmeplejen i Sundsvall Kommune

Begge nedenstående rapporter er skrevet af Sundsvalls Kommune i samarbejde med forskere fra Kommunförbundet i Västernorrlands forskning og udviklingsenhed. Disse to rapporter illustrerer, hvordan tænkningen skaber problemer, men også hvordan en anderledes tænkning kan opløse nogle af de problemer, nutidens offentlige organisationer tror, de har. Den måde vi tænker på ‘det at blive bedre’ er […]

Læs mere om ‘Hjemmeplejen i Sundsvall Kommune’

Bedre tænkning i hjemmeplejen



Kære nyhedsbrevslæser, Med denne måneds nyhedsbrev sender vi rapport nummer to om hjemmeplejen i Sundsvalls Kommune i Sverige. I rapporten : Hjemmehjælp – indførelse af en ny arbejdsmetode med kunden i centrum, kan du læse hvordan den systemiske forandring i hjemmeplejen gik til i praksis. Du kan også læse om de effekter, det har haft […]

Læs mere om ‘Bedre tænkning i hjemmeplejen’

Når kontrolparadigmet dikterer menneskesyn

Det glæder os at kunne meddele, at I med denne måneds nyhedsbrev får adgang til en dansk version af læringen fra en systemisk forandring af hjemmehjælpen i en stor svensk kommune. Et særdeles relevant emne i den forbindelse er systemets rolle i forhold til medarbejdernes adfærd og motivation, så jeg vil lade dette være emnet […]

Læs mere om ‘Når kontrolparadigmet dikterer menneskesyn’

Hjemmehjælpen som et system

I februar 2012 påbegyndte en gruppe af hjemmeplejere i Sundsvall Kommune en systemisk forandring af hjemmeplejen ud fra Vanguard Metoden. 8 måneder senere var interventionen i gruppen gennemført, og hele hjemmeplejegruppen (30 SoSu’er) har siden arbejdet i en organisation baseret på systemtænkning. Forandringen har ført til en hjemmepleje, der er designet efter kundernes individuelle behov, […]

Læs mere om ‘Hjemmehjælpen som et system’

Formlen for den perfekte kundeoplevelse

Hvordan sætter man formlen for den perfekte kundeoplevelse? Hvordan definerer man de korrekte delkomponenter, som regnet sammen efter lighedstegnet giver kunden den perfekte oplevelse som resultat? Disse spørgsmål optager givetvis de fleste serviceorganisationer, og det fører oftest til, at man kontinuerligt organisatorisk prøver at definere den rigtige formel. Formlen kan blandt andet bestå af, at […]

Læs mere om ‘Formlen for den perfekte kundeoplevelse’

Vanguard Danmark I/S
Tårup Strandpark 35
5300 Kerteminde
CVR 32613268
Telefon 5164 0357
Email: office@vanguard-consult.dk

© Vanguard Consulting Ltd